tag:blogger.com,1999:blog-1142246649494885444.post1592818089454354451..comments2023-10-21T20:41:39.137-07:00Comments on ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΗ ΨΑΛΤΙΚΗ: Η ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΜΟΝΙΟΥ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΑΥΤΟ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΤΗΝ ''ΠΑΡΑΚΜΗ'' ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΗΣ ΨΑΛΤΙΚΗΣΚΕΡΚΥΡΑΪΚΗ ΨΑΛΤΙΚΗhttp://www.blogger.com/profile/10028596133463028765noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1142246649494885444.post-18398984055011846862020-12-03T06:19:42.228-08:002020-12-03T06:19:42.228-08:00" Η Κερκυραϊκή ψαλτική αποτελεί ιστορική μουσ... " Η Κερκυραϊκή ψαλτική αποτελεί ιστορική μουσική συνέχεια ενός πολυφωνικού είδους Βυζαντινής μουσικής που ψάλλονταν σε πολλές επαρχίες του Βυζαντίου (και στα Ιόνια νησιά) κατά την προ της αλώσεως εποχή..." γιὰ ποιὰ ἅλωση ὅμως μιλοῦμε; Γιατὶ ἀλλιῶς εἶναι τὰ πράγματα ἐὰν καὶ πρὸ τοῦ 1204 ὑπῆρχε πολυφωνία σὲ κάποιες ὀρθόδοξες ἐκκλησίες καὶ ἀλλιῶς ἐὰν αὐτὴ ἡ πολυφωνία ἀναπτύχθηκε ὑπὸ ἡγεμονίᾳ καθολικῶν ἀρχόντων.Kωσταντῆς Λοῦκοςhttps://www.blogger.com/profile/05242954472747224763noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1142246649494885444.post-20214372251384273792011-12-05T14:42:40.778-08:002011-12-05T14:42:40.778-08:00και βέβαια υπάρχει αγαπητέκαι βέβαια υπάρχει αγαπητέΚΕΡΚΥΡΑΪΚΗ ΨΑΛΤΙΚΗhttps://www.blogger.com/profile/10028596133463028765noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1142246649494885444.post-2299765219491626542011-12-05T11:48:05.663-08:002011-12-05T11:48:05.663-08:00Υπάρχει κάποιο καταγεγραμμένο ηχητικό δείγμα της λ...Υπάρχει κάποιο καταγεγραμμένο ηχητικό δείγμα της λειτουργίας του Μαντζάρου;Athenodoros Varzeliotishttps://www.blogger.com/profile/08775613481266285992noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1142246649494885444.post-25722626777514572002011-08-31T02:33:42.736-07:002011-08-31T02:33:42.736-07:00Αγαπητέ Παναγιώτη, θα ήθελα να προσθέσω στα όσα ωρ...Αγαπητέ Παναγιώτη, θα ήθελα να προσθέσω στα όσα ωραία μας γράφεις πως ο Θεμιστοκλής Πολυκράτης εναρμόνισε ελάχιστα βυζαντινά μέλη και οι συνθέσεις του είναι πολυφωνικές για ανδρική τετράφωνη χορωδία a capella. Πρέπει να τονιστεί πως ο Πολυκράτης αν και επηρεασμένος από τον δάσκαλό του Αλέξανδρο Κατακουζηνό και τη Ρωσική Εκκλησιαστική Μουσική, ωστόσο η πληθώρα των εκκλησιαστικών μελών που συνέθεσε πολυφωνικά έχουν έναν ιδιαίτερο προσωπικό χαρακτήρα, εντελώς διαφορετικό από αυτό των βυζαντινών μελών. Τα παραπάνω αναφέρει ο Γιάννης Φιλόπουλος στο βιβλίο του Εισαγωγή στην ελληνική πολυφωνική εκκλησιαστική μουσική, εκδ. Νεφέλη, Αθήνα 1990. <br />Επίσης πρέπει να αναφέρουμε και τη συμβολή του Αναπ. Καθηγητή του Ιονίου Πανεπιστημίου Ευστάθιου Μακρή, στη έρευνα την καταγραφή και παρουσίαση μέρους της παραδοσιακής εκκλησιαστικής μουσικής της Κέρκυρας δημιουργώντας το φωνητικό σύνολο "Οι Ψάλτες της Κέρκυρας", με συναυλίες που δόθηκαν στο νησί μας αλλά και στο Παλέρμο της Σικελίας, με τις ευλογίες του μακαριστού π. Κωνσταντίνου Σουρβίνου. <br /><br /><br />Με εκτίμηση Πέτρος Καρύδηςpetros karydishttps://www.blogger.com/profile/17468027701438944804noreply@blogger.com